Beta Balance Update #8

Hier könnt ihr über alles diskutieren was mit der Heart of the Swarm Beta zu tun hat.

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Zerf
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Beta Balance Update #8

Beitrag von Zerf »

Quelle: http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic ... 320?page=1
To accompany the deployment of Heart of the Swarm Beta patch 2.0.2, we’ve compiled a list of all of the balance changes made to the beta since our previous update.

Terran

Medivac
New ability: Emergency Thrusters
Speed boost that increases movement speed and acceleration to 4.25 for 8 seconds. 20 second cooldown.
The Medivac’s Caduceus Reactor upgrade at the Starport Tech Lab:
Health restored per second from 9 to 15.
Energy cost reduced from 3 health per 1 energy to 5 health per 1 energy.
Cost increased from 100/100 and 80 seconds to 150/150 and 110 seconds.

Reaper
Base speed increased from 2.95 to 3.375
Upgraded speed increased from 3.84 to 4.25.

Widow Mine
No longer hits cloaked units.
New upgrade: Drilling Claws
Decreases burrow time from 3 to 1 second.
Requires Tech Lab and Armory. Costs 150/150, 110 second research time.

Thor
250mm Strike Cannons has been removed.
The Thor can now switch between two modes: High-Impact Payload and Explosive Payload. The mode shift takes 4 seconds.
When in High-Impact Payload mode, the Thor switches to a different anti-air gun (250mm Punisher Cannons) that has 10 range and deals 24 flat damage.
Thor radius, inner radius, and separation radius increased from 0.8215 to 1.

Raven
Seeker Missile has been redesigned:
Can now fire from 10 range.
Missile comes out and stays immobile in front of the Raven for 3 seconds while charging up, then rapidly moves (it’s not dodgeable at this point) and explodes at the target for 300 single target damage.
Targeted unit lights up red when targeted. If the unit moves 13 range out of where the Seeker Missile is, the Missile fizzles.

Hellbat
Splash damage radius increased from 90 to 110.

Armory
The Armory now only has one weapon and one armor upgrade for both air and ground upgrades for both Factory and Starport units.


Protoss


Mothership
Recall now functions as it does with the Mothership Core.
Vortex now kills a single target.
Vortex does not affect massive units.

Mothership Core is no longer massive.
Oracle
Pulsar Beam
Now called “Activate Pulsar Beam” and “Deactivate Pulsar Beam”.
When activated, the Oracle’s Pulsar Beam is enabled.
Weapon deals 15+10 light.
Weapon period changed to 0.86, down from 1.
Weapon range reduced to 4.

Build time increased to 50, up from 35.
Energy drain is now 4 per second.

Phoenix
Range increased from 4 to 5. Upgrade still grants +2 range.

Dark Shrine cost is now 100/100, down from 100/250.
Tempest
Now requires Fleet Beacon.
Attacks with two weapons. The primary weapon, Kinetic Overload, hits air units and remains unchanged. The secondary weapon, Resonance Coil, hits ground units, and does not deal bonus damage to massive units.
Build time is now 60, down from 75.

Void Ray
Prismatic Beam:
No longer charges up.
Weapon period decreased from 0.6 to 0.5.
No longer does passive +massive damage.

Prismatic Alignment (new ability) increases damage to armored units by 6 for 20 seconds, with a 1 minute cooldown. This does not scale with upgrades.


Zerg


Hydralisk speed upgrade now requires Lair tech.
Mutalisk
Speed increased from 3.75 to 4. Acceleration stays at 3.5.

Swarm Host health increased from 120 to 160.
Infestor
Fungal Growth:
Is now a projectile.
Speed of the projectile is 10.
Range down to 8.

Infested Terrans no longer gain weapon and armor upgrades.
Infested Terran egg health down to 70.

Ultralisk
Burrow Charge has been removed.
Damage changed from 15+20 armored to 35 flat damage.

Viper health increased from 120 to 150.
@ Terran
Medivac: -> ein wenig übertrieben der Buff, aber da es noch die Beta ist kann man ruhig die Gelegenheit nutzen soetwas zu testen
Armory: -> Waffen- und Rüstungupgrades beide zusammen zu legen ist meiner Meinung nach zu viel, nur Rüstung zusammenlegen ist denke ich der bessere Weg

Der Rest ist ok und bin gespannt welche Einflüße es auf das SPiel hat.

@ Protoss
Mutterschiff: -> Massenrückruf sollte eher beibehalten werden wie es war. Der neue Vortex klingt interessant, sollte aber auch massive Einheiten treffen können (bei 100Energie und einer einzigartigen EInheit).

Orakel: -> Schade das es jetzt lediglich Einheiten tötet und das bei Dps Werten von 17,4 bzw 29,1 gegen Leicht, was verdammt hoch ist! o.O
Das macht den Phönix als Harass-Einheit nutzlos.

Den Rest finde ich auch hier gut, vorallem die Veränderung der Phasengleiters scheint sehr gelungen zu sein.

@ Zerg
Mutalisk: -> eine Erhöhung der Beschleunigung hätte ich besser gefunden

Verseucher: -> Verseuchte Terraner nicht mehr von Upgrades profietieren zu lassen ist neben den ganzen anderen sinnvollen nerfs dann doch schon wieder übertrieben.

Ultralisk: -> Interessant, ich finde dennoch das die Fähigkeit hätte drin bleiben sollen um die Kontrolle des Ultralisken zu erleichtern.

Auch hier finde ich die nicht angesprochenen Dinge ok.
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Re: Beta Balance Update #8

Beitrag von Salamitier »

Terraner wtf .__.
Jetzt fehlt nur noch, dass man die Kontereinheiten für Marines abschwächt *hust*

Ich bleibe gespannt, wie sich diese Änderungen auswirken ^^"
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Re: Beta Balance Update #8

Beitrag von GarfieldKlon »

Holla. Krasse Updates. Aber ich freue mich das Blizzard wieder Mut zu grossen Veränderungen gefunden hat.
Ich finde das meiste klingt richtig gut!

Man merkt das Flugeinheiten im allgemeinem und Mech bei Terraner ein ordentliches Plus bekommen hat.

Warum aber ausgerechnet das Medivac so ein dickes Plus bekommen hat erschließt sich mir aber nicht ganz. Dafür wird es lustig anzusehen wie die Profis damit umgehen werden.
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Re: Beta Balance Update #8

Beitrag von Infiltrat0r »

Als ob die fliegenden Transportsanitäter nicht schon gut genug und MM-Drops nicht stark genug wären Ô.o Ich bleibe bei meiner Behauptung, Blizzard spielt Terran.
Ansonsten schöner Patch, bin gespannt ob Protoss Air irgendwann spielbar wird.
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Re: Beta Balance Update #8

Beitrag von Malebolgia »

LOL, was haben die ja im Blizzard HQ geraucht?

Total übertriebene Biobuffs oO

Zum Rest:

Pro

- CARRIER AI CHANGE !!!!
- Thorchange sieht sehr interessant aus
- Recall für Mothership auch sehr cool
- Void Ray change
- Viper health buff
- Hydra speed buff
- Ultra buff

Contra

- Seeker Missle = Yamato Canon... sehr einfallsreich. Extrem unnötig nun zwei heftige Spells gegen Single units zu haben
- Armory wie Zerf sagte auch zu heftig. Nun sind Terra von den meisten Upgrades (6) auf die wenigsten (4) runter... Da hätte man sich ruhig bei 5 treffen können, so wie die anderen Rassen.
- Widow mine ist immernoch drin und heisst IMMERNOCH Mine, ich hasse diese Unit
- Vortex = LMAO.. soll das n Witz sein?
- Oracle sieht arg OP aus, muss man aber im Spiel sehen, denke 4 nrg/s scheint etwas wenig bei dem Output
- Phoenix und Muta Buff total unnötig
- Tempest wieder Fleet Beacon ist ein Schritt in die falsche Richtung
- Swarm host change ebenso falsche Richtung
- Dasselbe für DT, Shrine kosten erniedrigen ermutigt nur Rushes, macht DTs im Lategame aber nicht besser, wie Blizz es wollte.


Infestor zu stark generft imo, ein Nerf war dringend nötig, aber dies erscheint mir doch etwas arg viel.

Was fehlt?

- Nydus Worm Buff... immernoch nicht :(
- Carrier Bauzeit Verkürzung
- Overseer Änderung
Hear us marching
So many hooves and claws
We fall in line and we march as one

We hatched at dawn, the dawn of war
And by tonight we were ready

Call on the stars
The Swarm has been reborn
One million roars risen by the hordes
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