Zusammenstellung der Blizzardposts

Hier könnt ihr über das Spiel diskutieren. Bitte nur Beiträge erstellen die auch mit Starcraft 2 zu tun haben.

Moderatoren: Exekutor[NHF], Deathwing, GarfieldKlon, G A F, SaVi

Benutzeravatar
chrisolo
Ultralisk
Beiträge: 2688
Registriert: 20.08.2007, 20:10
Liga 1vs1: Keine
Liga 2vs2: Keine
Wohnort: Aachen
Kontaktdaten:

Re: Zusammenstellung der Blizzardposts

Beitrag von chrisolo »

Karune hat geschrieben:
Typ hat geschrieben: [...]
Is B.net 2.0 free of charge? And the only charges is for extra features that is not really necassary[...]?

As mentioned before, players will be able to use Battle.net for free when they purchase the full version of StarCraft II. There have been no changes to this.
Typ: Wird das Battle.Net 2.0 kostenlos verfügbar sein? Und werden nur die zusätzlichen aber nicht notwendigen Features etwas kosten?

Karune: Wie schon öfter erwähnt, wenn Spieler Starcraft II kaufen werden sie das Battle.Net vollkommen kostenlos benutzen können. Es gab keine Veränderungen an diesem Standpunkt.
KT Rolster FTW.

HoeJJa Fan ♥
Benutzeravatar
chrisolo
Ultralisk
Beiträge: 2688
Registriert: 20.08.2007, 20:10
Liga 1vs1: Keine
Liga 2vs2: Keine
Wohnort: Aachen
Kontaktdaten:

Re: Zusammenstellung der Blizzardposts

Beitrag von chrisolo »

Kapeselus: In the current build you cannot destroy D-8 Charges. By that I mean that you can select them, but they are indestructible (they don't have HP like other units do, just like units caught by Arbiter's Stasis Field in SC:BW for example). If you are playing against Reapers though, you can still dodge the charges, as it takes them around 2 seconds to blow up.
Kapeselus: Im derzeitigen Build kann man die D-8 Bomben nicht zerstören. Es wird so sein, dass man die D-8 Bomben, zwar anklicken kann, aber sie sind unzerstörbar (ähnlich zu Einheiten in Stasis in Starcraft Broodwar). Wenn man aber gegen Rächer spielt, kann man immer noch den Bomben ausweichen, da sie zwei Sekunden brauchen um zu explodieren.

-------------------------
Zhydaris: [...] Reapers cannot jump over stasis fields at the moment.

There are several differences between Stalkers and Reapers.
First of all, Reapers can move up and down cliffs and this movement is unaffected by the fog of war, while Stalkers cannot Blink where they can't see the terrain.
Meanwhile, Blink can be used to pursuit units or flee from combat, while Reapers don't have this kind of "speed boost" (even though you can research a speed upgrade for them).
Also consider that Stalkers can attack air units, while Reapers can't.
And don't forget Reaper's D8 Charge, which is extremely useful against buildings.
The cost is also different: while a Reaper costs fewer Minerals, its Gas cost is higher.

I think we can agree that these 2 units have different roles to cover.
Zhydaris: [...] Rächer können zurzeit nicht über Stasisfelder (Anm. d. Red.: ich denke hier sind Forcefields gemeint) springen.

Es gibt einige Unterschiede zwischen Hetzern und Rächern. Erstens sei anzuführen dass, Rächer können Klippen auf- und absteigen und diese Beweglichkeit ist nicht beeinflusst vom Fog of War, wohingegen Hetzer sich nicht in Gelände hinblinken können, welches sie nicht sehen können. Andererseits, Blink kann benutzt werden um gegnerische Einheiten zu verfolgen oder um vom Kampf zu fliehen. Diese Art "Speedbonus" haben Rächer nicht (obwohl sie ein ganz normales Geschwindigkeitsupgrade haben).

Auch muss man sehen, dass Hetzer auch Lufteinheiten angreifen können, was Rächer nicht können. Letztendlich sollte man nicht die D8-Bomben vergessen, welche sehr effektiv sind gegen Gebäude. Zum Schluss kann man auch noch die Kosten einbeziehen: Rächer kosten weniger Mineralien, dafür mehr Gas.

Ich glaube wir können uns darauf verständigen, dass diese zwei Einheiten verschiedene Rollen abdecken.


-------------------------
Zhydaris: I can confirm you that exploding Banelings do not damage allied units: both your units and those of your allies are not affected at all by the acid explosion. [...]

Reaper's explosive charge does actually damage allies, as well as your own units and buildings, so be careful when playing with those flashing packages.
Zhydaris: Ich kann bestätigen, dass explodierende Berstlinge verbündete Einheiten nicht schaden wird: weder eure eigenen Einheiten noch die eurer Verbündeten werden von der Säureexplosion beträchtigt. [...]

Rächers explosive Bomben schaden auch Verbündete, als auch die eigenen Einheiten und Gebäude, seid also vorsichtig, wenn ihr mit diesen Bomben spielt.


-------------------------
Kapeselus: As stated before there will be a league system in place similar to the traditional ladder system with ranks everyone is used to. You will have to play a couple of games to evaluate your level and then you will be put in a league that fits you best. Each league will also have a lot of subdivisions. After a period of time your skill level will be reevaluated and you will either go to a higher league or a lower one.
Kapeselus: Wie bereits erwähnt wird es ein Ligasystem geben, welches ähnlich zum altbekannten Leitersystem mit Rängen ist, woran jeder gewöhnt ist. Man wird einige Spiele machen müssen um das eigene Level auswerten zu lassen und dann wird man in die Liga gesteckt, in die man am besten passt. Jede Liga wird auch viele Unterligen (Divisionen) haben. Nach einiger Zeit wird das Können des Spielers wieder ausgewertet und man wird entweder eine Liga aufsteigen oder absteigen können.


-------------------------
Zhydaris: The ping feature feature is currently in StarCraft II. I agree with you, using this feature when playing with allies is very important.

Zhydaris: Das sogenannte Ping-Feature is derzeit in Starcraft II implementiert. Ich stimme dir zu, dieses Feature ist in Spielen mit Verbündeten sehr wichtig.


-------------------------
Typ: If you use force field on a mineral patch (say in the enemies base), will their workers still be able to walk-through it on a resource-mining mission?

Zhydaris: No, they won't, the force fields actually stop harvesters, just like they do with other ground units. I still prefer using them to block all escape routes, but what you’re suggesting is a valid alternative indeed!
Typ: Wenn man ein Forcefield auf ein Mineralienvorkommen (in der gegnerischen Basis) castet, werden die Arbeiter immer noch durch das Feld durchkommen um ihrem Abbaubefehl nachzukommen?

Zhydaris: Nein, sie werden es nicht können, das Forcefield wird die Arbeiter daran hindern weiter abzubauen und sie stoppen lassen, genau wie alle anderen Bodeneinheiten. Ich bevorzuge, aber immer noch, alle Fluchtwege zu blockieren, aber was du vorschlägst, ist definitiv eine Alternative!


-------------------------
Avarius: The changeling's transformation is permanent. Once it is within range of opposing forces, it will transform to that race's basic tier 1 unit (marine, zealot, or zergling) and remain so for its duration. In the case of a team game or FFA where there are multiple races, the changeling will transform to the race it encounters first and not change again.
Avarius: Die Transformation des Changeling ist permanent. Wenn es in der Reichweite von gegnerischen Kampfverbänden ist, wird es sich zu der klassischer Tier 1 Einheit der Rasse (Marine, Berserker, Zergling) verwandeln und so verbleiben für seine Lebenszeit. In Teamspielen oder "Alles Erlaubt"-Spielen, wo es mehrere Rassen gibt, wird sich der Changeling in die Rasse transformieren, die er als erstes gesehen hat und dann nicht mehr verändern.


-------------------------
Typ: Are the changelings actually useful in high level 1v1 play? Honest answer.

Avarius: I definitely think you will see them used effectively, even in high level 1v1 play. Who wouldn't want an essentially free scout (only costs energy) to use to gather intel on their opponent? With the potential that you opponent might not kill it immediately, it can provide you with a sustained scouting advantage. Even high level players can get caught up in harassment, or base management and may miss this little guy sneaking into their base.
Typ: Sind die Changelinge tatsächlich irgendwie nützlich im ersten 1on1? Ehrliche Antwort, bitte.

Avarius: Ich denke, dass man den Changeling sicherlich effektiv eingesetzt sehen wird, auch in 1on1 mit hohem Level. Wer würde nicht einen im Grunde genommen kostenlosen Scout (kostet nur Energie) haben wollen, um weitere Geheiminformationen über den Gegner zu sammeln? Mit der Wahrscheinlichkeit, dass dein Gegner es möglicherweise nicht sofort tötet, kann es einen mit ununterbrochenem Scoutingvorteil versorgen. Auch starke Spieler können in Harassment oder Basenmanagement vertieft sein und dann diesen kleinen Typen, der sich in ihrer Basis schmuggelt, nicht bemerken.
KT Rolster FTW.

HoeJJa Fan ♥
Exekutor[NHF]
Moderator der Stämme
Moderator der Stämme
Beiträge: 5724
Registriert: 07.07.2007, 14:33
Liga 1vs1: Diamant
Liga 2vs2: Keine
Mainrace: Protoss
Wohnort: Bremen

Re: Zusammenstellung der Blizzardposts

Beitrag von Exekutor[NHF] »

What speeds do the replays offer? Is there a 1/3 or 1/4 speed because 1/2 speed can be too difficult to follow sometimes.

At this moment the slowest speed is 1/2 of the normal one.

Can you literally do click by click, play by play replays? (See every single move they do)
Is it true we can see the replay from the FOV viewpoint of where the original player was looking at the time (albeit confusing when they are at full speed)

I can confirm that you will be able to see what units are being selected and the camera will move exactly as the player moved it during the game, plus you will see all the clicks made by the player.
You won't be able to see the mouse cursor itself though.

I've heard we can go backwards on replays, can we also drag instantly to a spot in the replay (IF NOT: can we PLZ have a "are you sure you want to restart" button on the replay, I hate accidentally re-starting a long one

You can jump instantly to a specific moment in the replay and you can rewind it.
There's no "Are you sure you want to restart" button simply because you don't really need it :)
Die niedrigste Geschwindigkeit in Replays wird weiterhin bei 1/2 der normalen Geschwindigkeit liegen.
Beim Anschauen eines Replays wird es auch möglich sein, jede Kamerabewegung des Spielers und jeden seiner Mausklicks zu beobachten - der Mauszeiger selber wird jedoch nicht angezeigt (da der eigene weiterhin angezeigt wird, nehme ich an).
Auch kann man in Replays, genau wie auch bei Filmen die man über seine Mediaplayer guckt, ganz einfach zu einer bestimmten Stelle hinspringen oder aber das Replay zurück spuhlen. Ein Funktion/einen Knopf, um das Replay direkt von vorne zu starten, wird es somit nicht geben, da man ja ganz einfach an den Anfang des Replays springen kann.
Martin: What is the advantage of being able to touch one's noes with the tongue?
Marie: I'm one step ahead of you in the evolution!
GarfieldKlon
Moderator des Schwarmstocks
Moderator des Schwarmstocks
Beiträge: 4397
Registriert: 02.07.2007, 19:37
Liga 1vs1: Keine
Liga 2vs2: Keine
Mainrace: Zerg
Wohnort: Hannover

Re: Zusammenstellung der Blizzardposts

Beitrag von GarfieldKlon »

Yes, replay files are very small. A few hundred KB at most for a longer match. Since none of the artworks, models, maps etc. need to be stored in a replay it doesn't take a any more space than a StarCraft: Brood War replay needed.
Die Replays sind und bleiben recht klein. Es sind nur paar hundert KiloBytes bei einem längeren Match.
║▌║█║║▌║█║ Warnung! Falscher oder fehlender Kaffee - Benutzer angehalten --(◔̯◔)--
1334566890100
Benutzeravatar
baizon
Feuerfresser
Beiträge: 102
Registriert: 18.03.2010, 16:33
Liga 1vs1: Platin
Liga 2vs2: Platin
Mainrace: Zerg

Re: Zusammenstellung der Blizzardposts

Beitrag von baizon »

Kapeselus: There will definitely be "chat channels" coming in one of the patches after the release. The system will be based around groups, where you will be able to join public channels that are based around your interests, which can be virtually anything. Also the system will include private chat channels (in plans for release in the first few months after the release), where you will be able to meet with your friends.

As for identifiers they are returning for the second phase of the beta. The previous system did not work as intended to some degree and based on feedback received the developers decided to implement a variation of this, which is going to attach character codes. These will be three digit numbers added to your nickname and they will be seen in the UI screens. Thanks to this you will be able to add friends manually, just like previously with identifiers. On top of that you can still add friends using all other methods (using the score screen or RealID).

I'll pause with that.
Quelle: http://forums.battle.net/thread.html?to ... 5399622869

Edit (24.08.2010):
With the announcement that North American regional access will be provided to those who purchased a Southeast Asia/Australia/New Zealand standard or collector’s edition of StarCraft II, some of you have expressed concerns regarding your ISP download caps. We wanted to let you know that it will not be necessary to download a new StarCraft II client to play in the NA region.

Instead, we are currently planning for an in-game region selector to be added via a patch at the same time or before NA client access is provided to SEA/ANZ players. Using the in-game region selector would enable you to choose which region you will play in afteropening your existing copy of StarCraft II. If an in-game solution can’t be implemented right away, then alternatives will be provided, such as offering a small file download that would duplicate the intended functionality and allow your existing client to access the NA region.

Our goal is to ensure that you have the best experience with StarCraft II possible, and for that reason, we encourage players in the SEA/ANZ region to connect to the local Battle.net servers for a lower latency, better gameplay experience. That said, we’re working to provide the additional access described above as soon as possible. If you have further questions about North American regional access, please refer to the FAQ.
Quelle: http://sea.battle.net/sc2/en/blog/44438
Antworten