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Beta Patchnotes 13
Geschrieben von GarfieldKlon am 21.05.2010 um 08:00

Der neueste Patch bringt wieder einige interessante Veränderungen mit sich, auch wenn dieser derzeit noch auf keinem Server läuft. Mit dem kommenden Patch wird man nun auch Custom Maps spielen können, die Facbook Funktion wurde eingebaut und die 3vs3 und 4vs4 Spiele sind nun freigeschaltet. Aber auch die Zerg haben einige neue Fähigkeiten bekommen. Aber lest selbst: 

StarCraft II Beta - Patch 13 (Version 0.15.0.15449)

Allgemein

  • Die Kartenveröffentlichung funktioniert jetzt: Über den Karteneditor können nun von Benutzern erstellte Karten hochgeladen werden, um sie mit der Battle.net-Community zu teilen.
  • Das Facebook-Feature ist nun integriert: Eine schnelle Möglichkeit, das soziale Netz auszuweiten, indem man schaut, welche Facebook-Freunde auch einen Battle.net-Account besitzen.
  • Spiele im 3vs3- und 4vs4-Format sind jetzt verfügbar.
  • Es wurden zahlreiche Updates am System der Ligen & Ranglisten durchgeführt:
    • Die Kupfer-Liga wurde entfernt und die Diamant-Liga über der Platin-Liga hinzugefügt.
    • Spielerwertungen beginnen jetzt bei 0 an Stelle von 1000.
    • Bei Platzierungsspielen und der Übungsliga werden keine Favorisierungseinstufungen mehr angezeigt.
    • Die Logik der Gegnerzuweisung wurde aktualisiert.
  • UDP wurde aktiviert, um die Spielleistung zu verbessern.
  • Zahlreiche Leistungs- und Stabilitätsverbesserungen wurden vorgenommen.

Änderungen der Spielbalance

 

  • PROTOSS
    • Protektor
      • Kraftfelder können nun zerstört werden, indem man sie mit massiven Einheiten überquert.
    • Phasengleiter
      • Die Reichweite wurde von 7 auf 6 gesenkt.
    • Warptor
      • Die Auswahlpriorität als Untergruppe wurde von 3 auf 2 geändert, sodass sie eine höhere Priorität als ausgewählte Warpknoten haben.
  • TERRANER
    • Space-Marine
      • Die Forschungskosten für Stimpacks wurden von 150/150 auf 100/100 gesenkt.
      • Die Forschungskosten für Kampfschild wurden von 150/150 auf 100/100 gesenkt.
  • ZERG
    • Verseucher
      • Die Fähigkeit "Verseuchte Terraner" wurde entfernt.
      • Die Fähigkeit "Raserei" wurde hinzugefügt:
        • Die Kosten betragen 25 Energie.
        • Visiert eine einzelne biologische Einheit an, die 30 Sek. lang 25% mehr Schaden verursacht und immun gegen Bewegungs- und Handlungsunfähigkeit sowie Gedankenkontrolle macht.
    • Overseer
      • Die Fähigkeit "Kontamination" wurde hinzugefügt:
        • Die Kosten betragen 75 Energie.
        • Visiert ein einzelnes feindliches Gebäude an, welches 30 Sek. lang keine Einheiten produzieren oder Upgrades erforschen kann.
      • Die Fähigkeit "Verseuchter Terraner" wurde hinzugefügt:
        • Die Kosten betragen 125 Energie.
        • Verseuchte Terraner haben dieselben Spezifikationen wie die zuvor vom Verseucher erschaffenen und werden beim Erschaffen direkt unter dem Overseer platziert.
    • Ultralisk
      • Die Trefferpunkte wurden von 600 auf 450 gesenkt.
      • Der Schaden wurde von 25 auf 15 (+25 gegen Gepanzert) geändert.
      • Der Schaden gegen Gebäude wurde von 60 auf 75 erhöht.

Battle.net-Interface

  • Die Seiten für Spielerprofile und Ligen & Ranglisten wurden überarbeitet.
  • Es wurde ein Hilfesystem mit Technologiebäumen und anderen Tipps und Tricks hinzugefügt.
  • Der Indentifikator wurde aus der Charakterbenennung entfernt und es wurde die Möglichkeit hinzugefügt, Freunde an die Gruppe oder Lobby zu empfehlen, um sie einzuladen.
  • Das Battle.net wurde aktualisiert, um durchgängig ein verschachteltes Menüsystem zu nutzen.
  • Die Blockierung und Stummschaltung von Spielern ist jetzt auch im Spiel möglich.

Die Veränderungen zu diesem Patch hat der Blizzard Mitarbeiter Zarhym nochmal erläutert:

There have been many new additions to Patch 13 including the map publishing feature, but as with previous Situation Reports, we wanted to take some time to go into some of the balance changes in particular and explain a bit more about them.

In this patch we are looking to address several balance issues that the community has discovered over the last few weeks. We are also addressing some of the zerg units and abilities that don’t see a lot of use in competitive games. These changes are big enough that we think it’s likely there will be further balance changes to these units as we learn more about how they are playing in the game.

Sentry Force Fields - Force Fields can now be destroyed by Massive ground units walking over them.

We are seeing a lot of great games that rely on Force Field as a key part of protoss strategy. The ability is fun, but we do want to create some more options for enemy players to deal with Force Fields to create some additional gameplay choices in a fight against the protoss. Now Massive units (Thor, Colossus, Ultralisk) will smash a Force Field if they are told to move through them. Ultralisks can use this ability to lead a Zerg charge onto a protoss position while protoss players can use their Colossus in an emergency to allow their army to attack or retreat.

Ultralisk - Life decreased from 600 to 450. Damage changed from 25 to 15 (+25 Armored). Damage versus structures increased from 60 to 75.

We have put in a large number of buffs to the Ultralisk to allow him to close the gap on his enemies. The Ultralisk can now ignore Force Fields and with the Infestor’s Frenzy ability he can ignore all of the ways that the enemy could slow or disable him. With all of these buffs the Ultralisk needed to be rebalanced. We are focusing him more as an anti-armored unit since zerg players already have a few ways to deal with mass light units (Banelings and Fungal Growth). This Ultralisk should be able to deal with both mass Marauders and mass Roaches which are a common threat to zerg players in some end game scenarios.

Infestor - Infested Terrans spell removed. Frenzy spell added: Costs 25 energy - Targets a single biological unit which deals 25% more damage and is immune to snare, stuns, and mind control for 30 seconds.

We are cutting Infested Terrans since the ability rarely saw use. We have buffed this ability in internal testing and were unable to find a place in which we were happy with it on the Infestor. We are introducing a new ability called “Frenzy” that is especially useful for the short range zerg to get close up to the enemy to do some real damage. Frenzy should be especially helpful on Ultralisks who are trying to get past Thor Strike Cannons, Fungal Growth, or Neural Parasite.

Overseer - Contaminate spell added: Costs 75 energy - Targets a single enemy structure which cannot train units or research upgrades for 30 seconds. Infested Terran spell added: Costs 125 energy - Infested Terrans have the same stats as those previously created by the Infestor and are placed directly under the Overseer when spawned.

The Overseer is designed as a harassment caster. We don’t want to see hundreds of Overseers flying around, but we do like the ability for the zerg to annoy and harass the enemy with spells like Changeling. We added two abilities on the Overseer that were recently removed from other more “combat oriented” units. We expect that player’s will still build 1-2 Overseers to watch the enemy base and provide detection support for your force, but now you can also use the Overseer’s energy to disrupt enemy production and research, or to make small drops that force the enemy to spread their forces.

Void Rays - Range decreased from 7 to 6.

Void Rays are being used aggressively against terrans now, using their range and speed to trap a terran player in their base. This is pretty fun for the protoss player but at a variety of skill levels it is too difficult for the terran player to stop, even if the player sees it coming with good scouting. We think a slight range reduction will help with this match-up without doing too much damage to other matchups.

Terran Upgrades - Marine - Stimpack research cost decreased from 150/150 to 100/100. Combat Shield research cost decreased from 150/150 to 100/100.

We still believe that the terrans are spending too much on infrastructure and are struggling to compete at certain times in the game against the protoss. Reducing the cost of essential infantry upgrades should make the terrans a little bit more dangerous when going with an infantry heavy force.

As always, we are continuing to watch the data as we make these changes as well as are continuing to watch for constructive feedback on these changes and more.

Besonder Dank geht an tutenchamun der uns als erstes darauf aufmerksam gemacht hat. Viel Spass beim lesen und diskutieren über den neusten Patch. 

Quellen: Battle.net Forum Patchnotes , Battle.Forum:Situation Report: Patch 13