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Aktuelle Infos zum HotS Betatest
Geschrieben von Exekutor[NHF] am 13.09.2012 um 10:27

Die Starcraft 2 Heart of the Swarm Beta läuft nunmehr seit einer Woche und Blizzard hat sich die Zeit genommen, im Battle.net-Forum einige Anmerkungen zu zukünftigen Plänen und heiß diskutieren Themen zu hinterlassen.
 

We are unlikely to ever open it to "everyone" but we will be putting out more and more invites to players in the weeks to come. We invite players in small groups at first to make sure the service is stable with a small group of people before we invite larger and larger groups.

Feedback from all of our players (of every skill level) is very important to making sure the game is as good as we can make it.
 

Es wird also keine, oder nur in einem sehr unwahrscheinlichen Fall eine open Beta geben. Zunächst soll die Stabilität der Beta mit einer kleinen Gruppe getestet werden, die dann immer mehr erweitert wird. Wann es zu größeren Einladungen, gerade für die Teilnehmer der Opt-In Möglichkeit, kommen wird, ist nicht bekannt.

Über die Häufigkeit der eingespielten Patches hat Dustin Folgendes zu sagen:
 

I hope we can get one out before the weekend. No promisses. Seriously, I'm not promising.

We are going to patch a lot more often in beta than we ever would in a live game. If we want to patch twice a week we can and will.
 

Es bleibt also abzuwarten, wann der nächste Patch kommt, auch wenn dies natürlich die Hoffnung verstärkt, dass dies noch vor dem Wochenende - das viele Gamer natürlich unter Anderem zum längeren Spielen nutzen wollen - geschieht.
 

We have the tools to make Entomb more painful if you don't leave some troops at home. Right now (according to our tests) it costs roughly 200 minerals if you have your workers immediatley attack and clear the entomb. That's a meaningful loss of resources for little risk for the Protoss who is unlikely to lose his Oracle in the raid. We could make a buff to the ability to make that loss much more significant (if we need to), causing enemy players to leave behind more and more troops to protect their mineral lines.

Your point about your vulnerability if you go Stargate is real enough. We'll have to see how the beta develops to know if there are ways Protoss can survive with an early Stargate tech choice at a variety of skill levels or if they will struggle too much and we need to make further changes.
 
We agree that the Oracle's spells are are too similar to one another. We are going to make a change as soon as we can to provide more variation in abilities. This should also create more strategy/choices within the unit.

Zum Thema Oracle gab es verständlicherweise viele Diskussion, da diese neue Protoss-Einheit im Fokus vieler Spieler ist. Nicht nur wurden die Fähigkeiten als zu ähnlich angemerkt, auch ihre Stärke wurde deutlich diskutiert und wird Blizzard-intern weiter getestet und sehr wahrscheinlich angepasst.
 

We are a little nervous about the potential power of Recall early in the game. The ability to make an attack (with units with shields) with little risk could become a problem at high level play. Recall is the primary reason why we don't have multiple Cores. Obviously the energy boost would also become an issue but if we felt like we needed multiple Mothership Cores but we could cut that ability if we needed to. I think we can balance the Mothership Core successfully with the tools that we have. Buffs don't seem unreasonable at this point.

Die Diskussion, warum man nur einen Mothership Core haben darf obwohl dieser deutlich schwächer als sein größere Pendent (das Mutterschiff selber) ist, wird mit Verweis auf die Nutzung des Recalls beantwortet. Bei zu vielen Mothership Cores wäre es zu einfach für einen Protoss, seine Truppen immer wieder schnell in Sicherheit zu bringen. Eine Verstärkung des Mothership Cores ist natürlich nicht ausgeschlossen und kann durchaus genutzt werden, um die Einzigartigkeit weiter zu rechtfertigen.
 

We are very aware of a variety of concerns with this very early version of our beta for Heart of the Swarm. We are going to address design and balance issues as quickly as we can.

Protoss and the Warhound have been the focus of our discussions over the last few days. I expect we will patch soon to try some more stuff with the Protoss and the Warhound. This will certainly include balance changes but may also include design changes.

We are not discussing removing Warp Gates or making any changes to the Sentry. Sorry.
 

Viele Probleme mit dem Balancing wurden und werden bereits im Forum diskutiert und Blizzard ist sich der Probleme bewusst. Besonders was die Einheit der Protoss angeht sowie der Warhound werden sehr wahrscheinlich in den nächsten Patches Veränderungen unterzogen, die nicht nur auf der Ebene des Balancings, sondern durchaus auch am Design der Einheiten vollzogen wird.
 

Sorry, I don't see it coming back. It was entertaining and certainly seemed like it would open up new strategies when we put it in. But after a short amount of testing it became very clear that it largely shut down strategies. Enemy players became extremely careful in what they chose to build against a Protoss player who had Replicant tech on the map.

Der Replicant wird also auf keinen Fall in der Beta noch einmal auftauchen. Bleibt abzuwarten, ob er den Nutzern des Map Editors zur Verfügung gestellt wird bzw. ob er möglicherweise noch einen Auftritt in der Kampagne erhält.
 

The Nydus Worm changes we had in mind before the beta began were causing us a large number of balance problems.

We are not planning on putting in anything new for the Zerg at this time. With all the new stuff the Zerg have in the expansion we think the Zerg have plenty of new strategic options to keep the game fresh. Like all design decisions we reserve the right to be wrong, and change our minds later. For now I would encourage you to evaluate the Zerg with what they have in the Beta today and give us feedback based on what you are seeing now
 

Die anfänglich vorgestellten Änderungen am Nyduswurm werden es also nicht in die Beta schaffen, da es zu viele Probleme mit dem Balancing gab und Blizzard der Meinung ist, dass die Zerg mit den neuen Einheiten bereits sehr viele neue strategische Möglichkeiten haben.

Wir werden auch weiterhin versuchen, euch über Anmerkungen seitens Blizzards auf dem Laufenden zu halten. Über Inhalte der Blue Posts könnt ihr gerne in unserem Forum diskutieren.

Quelle: Battle.net